Постинг
29.05.2018 20:10 -
Как корпорациите направиха от хората, консуматори от плът и кръв
Главната приказка, която рекламата ни разказва за човешкото щастие е , че пътят към щастието минава през консумирането на неща и, че купуването на нещо от пазара ще ни направи щастливи. И след като бъде вкаран такъв мисловен модел, се случват неща като инцидента в Уолмарт в Лонг Айланд. След деня на благодарността хората буквално се нареждат за разпродажбата от 5 сутринта. Един от работниците е смачкан до смърт! Стъпкан до смърт от купувачите. А когато линейката пристига, за да откара горкия човек в моргата купувачите не искат да се дръпнат от пътя й. Казват: ,,Чакам тук от 5 часа сутринта! Няма да се дръпна!" Друг случай след деня на благодарността същото се случва в Уолмарт Орландо. Този път не е работник, а жена която пазарува там. Тя не умира, но е стъпкана до бесъзнание и хората не искат да се дръпнат от пътя на лекарите. Ето ви консуматорско общество в най-чистата му форма. През 20-те години корпорациите са изправени пред дилема. Свърхпроизводството на стоки надвишава търсенето. Продукцията между 1860 и 1920 се увеличава с 12 до 14 пъти, докато населението се увеличава само 3 пъти. Има няколко начина да се реши проблемът. Единият е да се намалят работните часове и да се увеличат заплатите, така че производството и потреблението да се уравновесят. Това било довело до повече свободно време за работниците и по-висок стандарт на живот. Проблемът при това решение, е, че би могло да доведе до лек спад на печалбите. Корпорациите са задължени по закон да реализират максимална печалба за техните акционери, независимо от социалните и екологичните щети. Според босовете на корпорациите има и друг проблем. Джон Еджъртън, президент на Националната асоциация на производителите предупреждава, че по-късата работна седмица ще развали работната дисциплина и потенциално ще предизвика радикализъм. Ако хората имат време да спрат и да помислят, биха могли да започнат да преосмислят своята позиция в живота. Еджъртън заявява: ,,Акцентът трябва да се постави върху работата, върху повече и повече работа, вместо върху свободна време". Изглежда доста безобидно изявление, но всъщност идеята на корпорациите е революционна: Производството няма повече да служи за задоволяване на човешки потребности. Гражданинът ще бъде заменен от потребителя.
Господи , къде си? Чуй тази песен и кажи...
Ето тука, какво говорят умните журналист...
По-чистоплътно е да има избори
Ето тука, какво говорят умните журналист...
По-чистоплътно е да има избори
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари