Постинг
06.12.2021 02:21 -
БЪДЕЩАТА РОБОТИЗАЦИЯ ЩЕ ОТНЕМЕ ВСЯКО РАБОТНО МЯСТО
Тези дни японска фирма представи напълно роботизиран хотел.[24] На рецепцията посетителите биват посрещани от… динозавър. Колкото ирония, толкова прогноза. Напред към далечното минало!…
„Хидео Савада, който управлява хотела като част от парк за развлечение, настоява, че използването на роботи не е трик за привличане на внимание, а сериозно усилие за прилагане на нови технологии и постигане на висока ефективност…
„Исках да подчертая обновлението“ – заяви Савада. – „Освен това желаех да направя нещо по отношение увеличаването на цените на хотелите.“[25]
Последното е основната причина. Има още няколко. Но тази никак не е малка. Пофантазирайте и се опитате да сравните издръжката на един робот с тази на жив човек. Сега се замислете, кога роботът ще възрази на началството, няма да изпълни точно заповедите му?…
Осмисляте ли перспективата пред всички ни?
Това не е всичко. Преди няколко месеца показаха как действа и роботизирана банка. Да – финансова институция, която се занимава с пари. Защо не? Компютри, банкомати, автомати, които броят банкноти… Защо не и роботи, вместо чиновници?
„Най-голямата японска банка се подготвя да представи пред обществото служители роботи в човешки образ.
От април [2015 г.] Нао, висок 58 сантиметра хуманоид, разработен от френската компания “Aldebaran Robotics” – дъщерна фирма на японския телекомуникационен и интернет гигант “SoftBank” – ще започне работа на пробен срок в един от двата филиала на “Mitsubishi UFJ Financial Group”. В зависимост от неговото представяне, през идущите месеци все повече роботи ще навлизат в други клонове.
Снабден с камера на челото си, Нао е програмиран да говори 19 езика. Той анализира настроенията и емоциите на клиентите по изражението на лицата им и тона на техните гласове. Което му позволява да ги приветства и да ги пита, от какви услуги имат нужда.“[26]
Дали не съм споменавал за тази твърде вероятна възможност за развитие на производството и услугите, да ме вините? Писал съм за това, че е редно участниците в тези процеси да се споразумеят за работното време и за размера на заплатите. Като и двете страни да направят отстъпки. В противен случай се очертава твърде мрачно бъдеще. Ще си спомняме с умиление за кризите.
[24] Вж. “Japan’s robot hotel: a dinosaur at reception, a machine for room service” by Associated Press, “The Guardian”, theguardian.com, London, Thursday, 16 July 2015 г., online: http://www.theguardian.com/world/2015/jul/16/japans-robot-hotel-a-dinosaur-at-reception-a-machine-for-room-service?CMP=EMCNEWEML6619I2
[25] Пак там.
[26] “Japanese bank introduces robot workers to deal with customers in branches” by Justin McCurry in Tokyo, “The Guardian”, theguardian.com, London, Wednesday, 4 February 2015 г., online: http://www.theguardian.com/world/2015/feb/04/japanese-bank-introduces-robot-workers-to-deal-with-customers-in-branches
- https://diagnosa.net/
„Хидео Савада, който управлява хотела като част от парк за развлечение, настоява, че използването на роботи не е трик за привличане на внимание, а сериозно усилие за прилагане на нови технологии и постигане на висока ефективност…
„Исках да подчертая обновлението“ – заяви Савада. – „Освен това желаех да направя нещо по отношение увеличаването на цените на хотелите.“[25]
Последното е основната причина. Има още няколко. Но тази никак не е малка. Пофантазирайте и се опитате да сравните издръжката на един робот с тази на жив човек. Сега се замислете, кога роботът ще възрази на началството, няма да изпълни точно заповедите му?…
Осмисляте ли перспективата пред всички ни?
Това не е всичко. Преди няколко месеца показаха как действа и роботизирана банка. Да – финансова институция, която се занимава с пари. Защо не? Компютри, банкомати, автомати, които броят банкноти… Защо не и роботи, вместо чиновници?
„Най-голямата японска банка се подготвя да представи пред обществото служители роботи в човешки образ.
От април [2015 г.] Нао, висок 58 сантиметра хуманоид, разработен от френската компания “Aldebaran Robotics” – дъщерна фирма на японския телекомуникационен и интернет гигант “SoftBank” – ще започне работа на пробен срок в един от двата филиала на “Mitsubishi UFJ Financial Group”. В зависимост от неговото представяне, през идущите месеци все повече роботи ще навлизат в други клонове.
Снабден с камера на челото си, Нао е програмиран да говори 19 езика. Той анализира настроенията и емоциите на клиентите по изражението на лицата им и тона на техните гласове. Което му позволява да ги приветства и да ги пита, от какви услуги имат нужда.“[26]
Дали не съм споменавал за тази твърде вероятна възможност за развитие на производството и услугите, да ме вините? Писал съм за това, че е редно участниците в тези процеси да се споразумеят за работното време и за размера на заплатите. Като и двете страни да направят отстъпки. В противен случай се очертава твърде мрачно бъдеще. Ще си спомняме с умиление за кризите.
[24] Вж. “Japan’s robot hotel: a dinosaur at reception, a machine for room service” by Associated Press, “The Guardian”, theguardian.com, London, Thursday, 16 July 2015 г., online: http://www.theguardian.com/world/2015/jul/16/japans-robot-hotel-a-dinosaur-at-reception-a-machine-for-room-service?CMP=EMCNEWEML6619I2
[25] Пак там.
[26] “Japanese bank introduces robot workers to deal with customers in branches” by Justin McCurry in Tokyo, “The Guardian”, theguardian.com, London, Wednesday, 4 February 2015 г., online: http://www.theguardian.com/world/2015/feb/04/japanese-bank-introduces-robot-workers-to-deal-with-customers-in-branches
- https://diagnosa.net/
БУТАНЕТО ПРОДЪЛЖАВА! СПИРКА НЕМА!
The American Conservative: Зеленски и за...
Честит Национален празник, Българи!
The American Conservative: Зеленски и за...
Честит Национален празник, Българи!
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари