Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2020 00:28 - НЯКОЛКО ПРИМЕРА ЗА ОКУЛТНИЯ ХАРАКТЕР НА АМЕРИКАНСКАТА ПОП-КУЛТУРА
Автор: modernotorobstvo Категория: Политика   
Прочетен: 138 Коментари: 0 Гласове:
0



Видеомузикалните награди на MTV за 2009 г.: окултният мега-ритуал:

От неочаквани драматични обрати до шокиращи изпълнения, видеомузикалните награди на MTV за 2009 г. отново успяха да учудят хората и да ги накарат да говорят за тях. Това, което повечето хора пропуснаха, обаче, бяха окултните значения, закодирани в шоуто на MTV. Телевизионното събитие всъщност представляваше огромна по мащаба си, завършена окултна церемония, включваща посвещаване, молитва и дори кърваво жертвоприношение. Ще разгледаме символизма, който се появи по време на шоуто.

Видеомузикалните награди на MTV често са включвали мрачни и странни изпълнения, съдържащи някакъв окултен символизъм. Тазгодишната версия, обаче, надмина себе си. Шоуто остави повечето хора да се чудят какъв е проблемът на Кейни Уест и да се опитват да схванат размаха на лудостта в изпълнението на Лейди Гага. Единственият начин да бъде разбрано истинското значение на тези изпълнения е да се обърнем към езотеричните учения. Факт е, че най-често провежданите ритуали на окултните общества бяха избрани и представени като част от шоу, което целият свят видя.
Тазгодишните награди бяха много различни от други церемонии по награждаване. Фокусът падна върху крайно ограничен брой артисти (Бионсе, Тейлър Суифт, Лейди Гага), а много други, също толкова успешни, бяха игнорирани. „Избраните“ изпълнители се превърнаха в театрални герои по време на шоуто и изиграха различни ритуални постановки. Това вероятно звучи напълно налудничаво на средния зрител на MTV, но запознатите с практиките на окултните общества (като Свободното масонство) могат да разшифроват препратките към свещени ритуали. Има много видове братства и ритуали, от най-благородните до най-пъклените, и те винаги са съществували през Историята. Наградите на MTV очевидно бяха вдъхновени от тъмни, злокобни и дори Сатанински церемонии. Да разгледаме тези ритуали.

Мадона, Висшата жрица на музикалната индустрия, многоуважаваната „старейшина“ на MTV, откри шоуто с много тържествена възхвала за Майкъл Джексън. Тя призна, че никога не го е познавала наистина, нито е „общувала“ с него, но въпреки това тя бе избраната да му отдаде почит. Мадона е известен и промотиран адепт на кабала, езотеричното учение на юдаизма, което се изучава в повечето окултни общества. Равин Ариел Бар Тзадок обяснява как певицата използва (или злоупотребява със) символизма на кабала в музиката си:

„Открих, че популярното дилетантско заиграване на Мадона с еврейския мистицизъм е взело интересен обрат. В последния си музикален клип към тематичната песен към новия филм за Джеймс Бонд, предишното „материално момиче“ се трансформира в „кабала-момиче“. Освен традиционното за Мадона смесване на музика и чувственост, в този клип виждаме Мадона с татуировка на свещеното име на Бог на дясното рамо. Обърнете внимание, че татуирането е практика, забранена от Законите на петокнижието (наричано още Тора – бел. пр.), и по такъв начин още по-ненавиждана в кабала. Наистина, татуировката може да не е истинска или да е била временна, но въпреки това всеки акт на наподобяване на забранени действия е забранен и непростим сам по себе си. За съжаление, злоупотребата на Мадона с кабала и традиционния юдаизъм на петокнижието не спира дотук.
По-нататък в клипа виждаме Мадона да увива кожени каиши около лявата си ръка точно по начина и стила, по който религиозните еврейски мъже носят тфилините (молитвена еврейска одежда – бел. пр.). Тфилинът представлява малка кожена кутийка, съдържаща свещени писания върху пергаменти. Тя се завързва за левия бицепс и връзката се увива надолу по лявата ръка и длан. Наистина, Мадона не стигна чак дотам да оскверни самата кутия на тфилина. Въпреки това, ясно е, че увиването на каишите около ръката й бе извършено в традиционния стил на петокнижието. Това нейно действие е същинско светотатство.“ – равин Ариел Бар Тзадок, Кабалата на Мадона

Мадона нарече Майкъл Джексън „от друг свят“ и „крал“, но наблегна на факта, че той е и човешко същество. Такава мъдрост можеше да дойде само от Висшата жрица. Част от публиката склони глава и медитира над думите й. Те имаха дълбок кабалистичен резонанс. Речта й бе последвана от видео, с което трябваше да бъде почетен Джексън и което, странно, започна с песента му „Thriller“, докато певецът бе показан като разлагащо се зомби, въздигнато от мъртвите, на огромен екран. След това се чу следният куплет от песента:

„Тъмнина пада на земята
Полунощ е близо
Същества пълзят, търсейки кръв
Вият и тероризират околността
И който бъде открит
Без душа за взимане
Трябва да се изправи срещу хрътките на ада
И да изгние вътре в обвивката на труп
Зловоние се носи из въздуха
Събирано четиридесет хиляди години
Сиви вампири излизат от всяка гробница
И наближават, за да изпълнят участта ти
И въпреки че се бориш, за да останеш жив
Тялото ти трепери
Защото никой смъртен не може да устои
На злото.“

Бе подходящо да бъде включена най-великата песен на Майкъл Джексън, но това беше малко тъмен начин за отдаване на посмъртна почит. Някой, някъде е направил странни избори, но по някакъв начин това се вписа във „вибрацията“ на цялото шоу.

Тайлър Суифт спечели наградата за „Най-добър женски клип“ и се качи на сцената, за да изкаже благодарностите си. Кейни Уест изскочи сякаш отникъде, взе микрофона от ръката й и ни уведоми, че „някои от най-добрите клипове за всички времена са на Бионсе“. Тази сцена предизвика множество дискусии и спечели на Кейни титлата „тъпанар на годината“ плюс честта да бъде наречен „задник“ от президента на САЩ. Може би ще шокирам някого като кажа следното... това „неочаквано“ събитие беше... РЕЖИСИРАНО! Ето, казах го. Когато сте гледали някое скапано риалити-шоу, имали ли сте понякога вътрешното чувство, че цялото нещо минава по сценарий? Е, моето вътрешно чувство се претовари докато гледах тази сцена. Никой от участниците (дори Бионсе с физиономията си „не мога да повярвам, че това се случва“) не бе добър актьор. Освен това, следя кариерата на Кейни от началото й и съм запомнил един важен факт за него: единственото нещо, за което му пука на Кейни Уест, е Кейни Уест. Затова, ако трябваше да прави сцена за нещо, то щеше да бъде за това, че той не е спечелил. Не Бионсе. Той.
Тази сцена представляваше посвещението на Тайлър Суифт в това, което наричам „Кръг на избраните артисти“. Ученичката бива унижена пред равните си и й е казано, че не заслужава да бъде на същата сцена като Бионсе, кралицата на церемонията. Почти всички групи, братства и банди извършват процес на посвещаване с цел изпробване на характера и силата на новобранеца. Изпитанието на Суифт бе да види как Кейни проваля първото й награждаване изобщо и дори да й бъде казано, че не заслужава това признание. Рапърът е известен със скандалното си поведение по време на церемонии по награждаване и така се оказа идеалния кандидат, който да направи така, че всичко това да изглежда „неочаквано“.

Джак Блек излезе облечен като напомпан метъл, за да промотира видеоигра. В един момент той помоли всички от публиката да направят жеста с дяволските рога във въздуха и започна да се моли на „тъмния господар Сатана“. Цялото нещо беше лекомислено и комично, но аз не виждам друг начин, по който молитва към Сатаната да бъде показана в шоу в най-гледаното време, без да се изсипят множество оплаквания от „загрижени родители“. Сцената започна полу-шеговито, но Джак Блек завърши с по-сериозна нотка, казвайки: „Моля те да дариш на избраните тази вечер продължителен успех в музикалната индустрия.“ Тази фраза всъщност разкрива тъмната истина за развлекателния бизнес.
Така, крайният резултат е следния: всички показаха знака на „дяволските рога“, след което се хванаха за ръце и се молиха на Сатаната. Тази предварително режисирана комедия може да бъде приета като незначителна пародия в някое друго шоу. Но в контекста на наградите на MTV, с множеството пресъздавания на окултни ритуали, пародията придобива съвсем ново, злокобно значение.

Изпълнението на Лейди Гага бе обявено за „брилянтно“ от много меломани. Ако, обаче, ги попитате какво символизира то, те придобиват учудено изражение. Ето какво каза Гага за изпълнението си в интервю за gagadaily.com:

„Смяташ ли, че това ще бъде един от тези определящи моменти, с които хората ще запомнят наградите на MTV?
Сигурна съм, че ще бъде така. Имам си философия за нещата: няма причина да правиш нещо, ако то няма да бъде запомнящо се, ако няма да промени нещата, ако няма да вдъхнови нещо. С песента и изпълнението се надявам да кажа нещо много сериозно за славата и цената й.
Нещо сериозно? Какво?
Ще трябва да изчакате и да видите.
С какво ще си облечена?
Бих казала, че тоалетът за изпълнението представя най-стоическите и запомнящи се мъченици на славата в историята. Предназначен е да бъде иконичен образ, който представя хората. Смятам, че след като видите изпълнението и може би го прегледате няколко пъти след това и в YouTube, ще разберете препратките и символите в него.“

Декорът на представлението е много символичен. Гага пее в храм или може би аристократично имение, пълно с колони, полилеи и картини. Винаги са се носели слухове за окултни ритуали, експерименти за контрол над съзнанието и дори човешки жертвоприношения, провеждани на подобни места. Една подробност, която не мога да пренебрегна, е присъствието на две масивни колони под обща арка.

Очевидната връзка с масоните намеква за окултния и ритуален аспект на изпълнението на Гага. Масоните са известни с провеждането на окултни постановки в ложите си; пресъздаване на живо на алегорични истории. Изпълнението на Гага символизира издигането й към славата и жертвата, която е трябвало да направи, за да успее.
Докато кървавата Гага се издига във въздуха, между колоните се появява свръхестествена светлина и танцьорите вдигат ръце във въздуха за възхвала. Много древни религии провеждали ритуални жертвоприношения, за да умилостивят боговете. Кървавите жертвоприношения се приемат от черните магьосници и като най-добрият начин за събиране на духовна енергия. Финалната сцена на представлението изразява присъствието на тази мистериозна „сила“ след жертвоприношение.

Веднага след изпълнението си, Гага се появи облечена изцяло в червено и с изяло покрито в червено лице. Тя беше ходещо и говорещо кърваво жертвоприношение. Това символизира крайния резултат на славата, адският живот, който следва след това, продаването на душата за успех в музикалната индустрия.
 
Няма как масон да гледа това изпълнение, без да си спомни собственото си въвеждане в Първа степен. Ето и описание от Марк Ставиш:
 
„Кандидатът за посвещаване остава без всичките си материални вещи и бива облечен в странно и особено одеяние (...). Това включва превръзка на очите и сравнително дълго въже, наричано въже за теглене.
 
Той продължава:
„Превръзката на очите символизира потайност, тъмнина и невежество, както и вяра. Кандидатът бива въведен в стаята на ложата, за да бъде посветен, но не може да види какво се случва. Вързан е около кръста и ръката с въжето за теглене.“ – Марк Ставиш, Масонството: ритуали, символи и история на тайното общество
 
Пинк е с превръзка на очите и е завързана с въжета. Костюмът й е направен така, че да показва лявата й гърда, както при новоприетите масони. Вместо да се вижда левият й крак, на него има каре, много наподобяващо на подовете в масонските ложи.

Изпълнението на Пинк се състоеше от зашеметяващи акробатики, които несъмнено я оставиха (както и зрителите) напълно дезориентирана. Това също е характерно за въвеждането в Първа масонска степен:
„След това (на кандидата) се поставя превръзка на очите и въже във формата на примка около врата. В този момент, новобранецът навлиза в крайния етап, свързван с изпитания; не може да вижда, чувството му за посока е объркано и е облечен като жертва, която ще бъде екзекутирана.“ – Ла Фонтен, Посвещение – Ритуални представления и тайно познание по целия свят
Изпълнението на Пинк беше още една очевидна отпратка към ритуалните представления в окултните общества.
 
Приемането на Тайлър Суифт в Обществото

лед публичното унижение на Суифт, Бионсе, кралицата на церемонията, я извика на сцената, за да й позволи да „изживее момента си“. Тайлър се появи иззад кулисите (все едно бе чакала там) в червена рокля, доста близка до тази на Бионсе. Един читател на сайта забелязал, че когато двете певици се прегърнаха, на екрана зад тях се появи странно съобщение: „RDFO IL 40 PRO DEL ATO“. Нямам представа какво значи това, но то беше там. Ако разрешите загадката, моля, пратете коментар.

Повторното извикване на Тайлър Суифт на сцената символизира факта, че тя вече е приета като равна на Бионсе и е станала една от „избраните“. Съвпадащите рокли също предават идеята за принадлежност към нова група. Тя е „преминала теста“ – изпитанието да бъдеш унижен – и вече може да бере плодовете на членството си в групата.
 
В заключение

Церемонии като наградите на MTV определят и дават форма на поп-културата на дадена ера. Те утвърждават избрани артисти, оставяйки останалите в сенките на анонимността. Както бе показано по-горе, цялото шоу беше пропито с окултен символизъм, основно фокусиран върху „посвещение“. Защо MTV подлага млади хора (които не знаят нищо за окултизма) на такива ритуали? Има ли това подсъзнателен ефект върху зрителите? Обучава ли се новото поколение да приема тези символи като част от популярната култура? Със сигурност има втори слой на интерпретация в много от продуктите на MTV. Декодирането на символите означава разбиране на вътрешните процеси в увеселителната индустрия.
 
Източник: http://vigilantcitizen.com/
Превод: Fror
Редакция: Н. 



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: modernotorobstvo
Категория: Политика
Прочетен: 917692
Постинги: 953
Коментари: 345
Гласове: 711
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930