Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.02.2022 01:25 - МАХАТМА ГАНДИ - ТОТАЛЕН ИЗВРАТЕНЯК И СЛУГА НА ИНТЕРНАЦИОНАЛНИТЕ ЕВРЕЙСКИ БАНКЕРИ
Автор: modernotorobstvo Категория: Политика   
Прочетен: 151 Коментари: 0 Гласове:
0



Не беше тайна, че Махатма Ганди имаше необичаен сексуален живот. Той постоянно говореше за секс и даваше подробни, често провокативни инструкции на своите последователи как най-добре да спазват целомъдрието. И неговите възгледи не винаги са били популярни; "ненормално и неестествено" беше как първият министър-председател на независима Индия Джавахарлал Неру описа съвета на Ганди към младоженците да останат безбрачни в името на душите си.
Но имаше ли нещо по-сложно от благочестивата молба за целомъдрие във вярванията, проповедите на Ганди и дори неговите необичайни лични практики (които включваха, наред с прочутото му целомъдрие, спане гол до брачни, голи жени, за да изпитат неговата сдържаност)? В хода на изследването на новата ми книга за Ганди, преминавайки през сто тома от неговите пълни съчинения и много томове с материали от очевидци, станаха очевидни подробности, които добавят към по-странна сексуална история.

Голяма част от този материал е бил известен по време на неговия живот, но е бил изкривен или потиснат след смъртта му по време на процеса на издигане на Ганди в „Бащата на нацията“ всъщност е бил Махатма като министър-председател на индийската държава преди независимостта от Траванкор го нарече „най-опасният, полупотиснат сексуален маниак“?
Ганди е роден в индийския щат Гуджарат и се жени на 13 през 1883 г.; съпругата му Кастурба беше на 14 години, не рано по стандартите на Гуджарат по това време. Младата двойка има нормален полов живот, споделяйки легло в отделна стая в семейния му дом, а Кастурба скоро забременя.

Две години по-късно, докато баща му лежеше на умиране, Ганди напусна леглото си, за да прави секс с Кастурба. Междувременно баща му си пое последния дъх. Младият мъж допълва мъката си с чувство за вина, че не е присъствал и представя последвалото си отвращение към „похотлива любов“ като свързано със смъртта на баща му.
Последното дете на Ганди и Кастурба обаче се ражда едва петнадесет години по-късно, през 1900 г.
Всъщност Ганди не развива цензурното си отношение към секса (и със сигурност не към брачния секс), докато не е на тридесетте, докато е доброволец в линейката, помагайки на Британската империя във войните й в Южна Африка. На дълги походи в рядко населена земя по време на Бурската война и въстанията на Зулу Ганди обмисля как най-добре да „да служи“ на човечеството и решава, че трябва да бъде, като приеме бедността и целомъдрието.


На 38-годишна възраст, през 1906 г., той дава обет за брахмачария, което означава да живее духовен живот, но обикновено се нарича целомъдрие, без което такъв живот се смята за невъзможен от индусите.

Ганди намира, че е лесно да прегърне бедността. Това беше целомъдрието, което му убягваше. Така той разработи поредица от сложни правила, което означаваше, че може да каже, че е целомъдрен, докато все още участва в най-откровения сексуален разговор, писма и поведение.
С усърдието на новопокръстения, в рамките на една година от своя обет, той каза на читателите на своя вестник Indian Opinion: „Дълг на всеки внимателен индиец е да не се жени. В случай, че е безпомощен по отношение на брака, той трябва да се въздържа от полов акт със съпругата му."

Междувременно Ганди предизвикваше това въздържание по свой собствен начин. Създава ашрами, в които започва първите си „експерименти“ със секса; момчетата и момичетата трябваше да се къпят и спят заедно, целомъдрени, но бяха наказани за всякакви сексуални разговори. Мъжете и жените бяха разделени и съветът на Ганди беше съпрузите да не остават насаме с жените си, а когато почувстват страст, да си вземат студена вана.

Правилата обаче не се отнасяха за него. Сушила Наяр, привлекателната сестра на секретарката на Ганди, също и негов личен лекар, посещава Ганди от момичета. Тя спеше и се къпеше с Ганди. Когато беше предизвикан, той обясни как е гарантирал, че благоприличието не е обидено. "Докато тя се къпе, аз държа очите си плътно затворени", каза той, "не знам... дали се къпе гола или с бельо. По звука мога да разбера, че използва сапун." Предоставянето на подобни лични услуги на Ганди беше много търсен знак за неговата благосклонност и събуди ревност сред затворниците на ашрама.
Когато порасна (и след смъртта на Кастурба), той трябваше да има повече жени около себе си и ще задължи жените да спят с него, на които – според неговите правила за сегрегиране на ашрама – беше забранено да спят със собствените си съпрузи. Ганди щеше да има жени в леглото си, участващи в неговите „експерименти“, които изглежда са били, от четене на писмата му, упражнение в стриптийз или друга безконтактна сексуална активност. Много явни материали са унищожени, но дразнещи забележки в писмата на Ганди остават като: „Спи на Вина с мен може да се нарече инцидент. Всичко, което може да се каже, е, че тя спеше близо до мен“. Тогава може да се предположи, че навлизането в духа на експеримента на Ганди означава нещо повече от просто да спи близо до него.
Човек си представя, че това не може да помогне с „неволните изпускания“, които Ганди се оплаква, че изпитва по-често след завръщането си в Индия. Той имаше почти магическа вяра в силата на семенната течност: „Който запази жизнената си течност, придобива неизменна сила“, каза той.

Междувременно изглеждаше, че предизвикателните времена изискват по-големи усилия за духовна сила и за това са необходими по-привлекателни жени: Сушила, която през 1947 г. беше на 33, сега трябваше да бъде изместена в леглото на 77-годишния Ганди от жена почти наполовина на нейната възраст. Докато беше в Бенгал, за да види какво утеха може да предложи във времена на междуобщностно насилие в навечерието на независимостта, Ганди призова 18-годишната си внучка Ману да се присъедини към него - и да спи с него. „И двамата може да бъдем убити от мюсюлманите“, каза й той, „и трябва да поставим чистотата си на окончателно изпитание, така че да знаем, че принасяме най-чистите жертви, и сега и двамата трябва да започнем да спим голи“.
Такова поведение не беше част от приетата практика на брамачаря. Досега той описва преоткритата си концепция за брахмачари като: „Онзи, който никога не е имал похотливо намерение, който, чрез постоянно внимание към Бога, е станал доказателство срещу съзнателни или несъзнателни излъчвания, който е способен да лежи гол с голи жени, колкото и да е красива, без да е по никакъв начин сексуално възбудена... която постига ежедневен и стабилен напредък към Бога и чието всяко действие се извършва в преследване на тази цел, а не на друга." Тоест можеше да прави каквото си пожелае, стига да няма видимо „похотливо намерение“. Той ефективно предефинира концепцията за целомъдрие, за да отговаря на личните си практики.
Досега разсъжденията му бяха духовни, но във водовъртежа, в който Индия се приближаваше към независимостта, той се зае да види своите сексуални експерименти като национално значение: „Аз смятам, че истинската служба на страната изисква това спазване“, заяви той.
Но докато той ставаше по-смел в своята самоправда, поведението на Ганди беше широко обсъждано и критикувано от членове на семейството и водещи политици. Някои членове на неговия щаб подадоха оставки, включително двама редактори на неговия вестник, които напуснаха, след като отказаха да отпечатат части от проповедите на Ганди, които се занимават с подредбата му за спане.

Но Ганди намери начин да разглежда възраженията като допълнителна причина да продължи. „Ако не оставя Ману да спи с мен, въпреки че смятам, че е важно тя да трябва“, обяви той, „това няма ли да е признак на слабост в мен?“
Осемнадесетгодишната Абха, съпругата на внуковия племенник на Ганди Кану Ганди, се присъединява отново към обкръжението на Ганди в навечерието на независимостта през 1947 г. и до края на август той спи едновременно с Ману и Абха.
Когато беше убит през януари 1948 г., това беше с Ману и Абха до него. Въпреки че тя е била негов постоянен спътник през последните му години, членовете на семейството, красноречиво, отстраняват Ману от сцената. Ганди беше написал на сина си: „Помолих я да напише за това, че споделя леглото с мен“, но защитниците на образа му бяха нетърпеливи да премахнат този елемент от живота на великия лидер. Девдас, синът на Ганди, придружи Ману до гарата в Делхи, където се възползва от възможността да я инструктира да мълчи.
Разпитан през 70-те години на миналия век, Сушила показателно постави издигането на този начин на живот до експеримент с брахмачария, като отговор на критиката към това поведение. „По-късно, когато хората започнаха да задават въпроси за физическия му контакт с жените – с Ману, с Абха, с мен – идеята за експерименти с брахмачаря беше развита... в първите дни, не можеше да се нарече това експеримент на брахмачаря. " Изглежда, че Ганди е живял, както е искал, и едва когато е бил предизвикан, той е превърнал собствените си предпочитания в космическа система от награди и облаги. Подобно на много велики хора, Ганди измисля правилата, докато вървеше напред.

Въпреки че обикновено се обсъждаше като накърняващо репутацията му, когато беше жив, сексуалното поведение на Ганди беше игнорирано дълго време след смъртта му. Едва сега можем да съберем информация за заоблена картина на прекомерната самовяра на Ганди в силата на собствената му сексуалност. Трагично за него, той вече беше изолиран от политиците по време на независимостта. Запазването на неговата жизненоважна течност не запази Индия непокътната и силните брокери на Конгресната партия договаряха условията за свободата на Индия.

- Gandhi: Naked Ambition,
https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/features/thrill-of-the-chaste-the-truth-about-gandhi-s-sex-life-b1912595.html?amp

Руби Майеърс(индийска актриса) е еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Естер Виктория Абрахам(по-известна със сценичното си
име Прамила с индийски модел, актриса и първа жена филмов продуцент във филмовата индустрия на хинди. Тя е добре известна и с това, че спечели първото състезание за Мис Индия през 1947 г.) е еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India


Дейвид Ейбръхам Шелкар(популярен индийски филмов актьор) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Айзък Дейвид Кехимкар(индийски натуралист,
фотограф, автор и учител) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Естер Дейвид(индийска писателка, художничка и скулптор) е еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Карън Дейвид(канадско-британска актриса родена в Индия, певица и автор на песни) е еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History of the Jews in India

Фирода Бегъм(певица от Бангладешски Назрул Гети. Ти удостоена с наградата на деня на независимостта през 1979 г. от правителството
на Бангладеш)

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History of_the_Jewe_in_india

Джери Джуда(британски художник и дизайнер, който е роден в Индия) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Нисим Езикиел(поет актьор, драматург редактор изкуствовед. Той беше основна фигура в историята на постколониалата литература на Индия, специално за индийската поезия на английски) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History of the Jews_in_India

Лийла Самсон(танцьорка от Бхаратанатям, хореографка, инструкторка и писателка
от Индия) e еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History of the Jews in India

Шийла Сингх Пол(основателка и директорка на детска
болница Kalawati Saran, Ню Делхи. Тя беше първата индийска жена, на която бе възложена такава огромна отговорност и по това време беше само на 40 години) е еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Перла Падамзее(индийcka тeaтpaлна личност като сценична актриса,
режисьор и продуцент на
английски езиков театър
в Мумбай, действащ през 50-те и 90-те години) е еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Аниш Капур(британски индийски скулптор, специализиран в инсталационното изкуство и концептуалното изкуство.
Той е роден в
Мумбай и е посещавал елитния индийски пансион за всички момчета, The Doon School
в Дехрадун) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Джейл Силиман(индийска авторка, учен и женски десен активист.
В момента работи като
консултант по въпросите на
пола и развитието, жените на цветни и репродуктивни права, както и по въпросите на пола и околната среда. Та живее в Ню Йорк и Калкута) е еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Бенджамин Ейбрахам(адмирал, който служи като офицер на флага, командващ индийския флот от 8 януари 1964 до 31 май 1966 г.) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Джак Фардм Рафал Джейкъб(офицер в индийската армия. Той е известен най-вече
с ролята, която играе в създаването на Бангладеш в
Освободителната война на Бангладеш през 1971 г. Джейкъб, тогава генерал-майор служи като началник на щаба на Източного командване на индийската армия) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History of the Jews_in_india

Знаете ли, че?

Флер Езикиел(индийски модел, която бе коронясана като Мис Индня през 1959 г. и представляваше Индия в Мис Свят 1959 г. Тя беше първата победителка в конкурса за Ева седмично Мис Индия) е еврейка.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Айбрахам Барак Салем(индийски националист, адвокат и политик) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_India

Ранджит Чоудри(индийски актьор, известен със своите роли в телевизията, филмите и
театъра) е евреин.

- https://en.m.wikipedia.org/wiki/History of the Jews in India


В Индия би отнело 941 години на работник с минимална заплата в селските райони на Индия, за да спечели това, което най-добре платенит изпълнителен директор на водеща индийска компании за облекло
за година

- oxfam.org

68,8% от индийското население живее с по-малко от 2 долара на ден. Над 30% дори разполагат с по-малко от 1,25 долара на ден - считат се за изключително бедни. Това превръща индийския субконтинент в една от най-бедните страни в света; жените и децата, най-слабите членове на индийското общество, страдат най-много.

Повече от 100 милиона души в Индия се считат за бедни. Повечето от
тях живеят в провинцията
и се държат на повърхността със странни работни места. Липсата на заетост, които осигурява заплащане за живот в селските райони кара много индийци да живеят в бързо растящите столични райони като Бомбай, Делхи, Бангалор или Калкута. Там повечето от тях очакват живот на бедност и отчаяние в мега-бедните квартали, съставени от милиони гофрирани железарии, без достатъчно питейно водоснабдяване, без изхвърляне на боклук ил много случаи без електричество. Лошите хигиенни условия са причина за заболявания като холора, тиф и дитория, при които особено децата страдат и умират.

Бедността в Индия засяга децата, семействата и хората по
най-различни начини чрез: - Висока детска смъртност

- Недохранване

- Детски труд

-Липса на образование

- Детски брак

- ХИВ/СПИН

1,4 милиона деца умират всяка година в Индия преди петия си рожден ден. В допълнение към Нигерия, Пакистан, Демократична република Конго Китай, Индия е една от страните с най-висок процент детска смъртност. Пневмонията, маларията и диарийните заболявания, както и хроничното недохранване са най-честите причи за смърт.

Индия е една от водещите държави в света по отношение на недохранването: Повече от 200 милиона души нямат достатъчен достъп до храна, включително 61 милиона деца. Установено е, че 7,8 милиона
бебета имат тегло при
раждане под 2,5 килограма - тревожни цифри за
държава, която се нарича
новозникващат пазар.

Въпреки че детският труд за деца на възраст под 14 години в Индия е забранен от закона според официалните данни 12,5 милиона деца на възраст между и 5 и 14 години работят. Агенциите за помощ предполагат, че 65 милиона действителност има много повече прогнозират, че 65 милиона деца между би 6 и 14 години не ходят на училище. Вместо това, за да се осигури оцеляване се смята, че индийските деца допринасят за поминъка на своите семейства те работят на полето, в фабрики, в частните домакинства и в
проституцията.

Според УНИЦЕФ около 25% от децата в Индия нямат достъп до образование броят на децата, изклячени от училище
е по-висок сред момичетата, отколкото при момчетата.
Въпреки че според индийското законодателство жените и мъжете се третират едно момичетата и жените
особено в долната социална каста, се считат за непълноценни и са потискам от своите бащи братя и съпрузи. Без образование шансът да си намериш заплата за живот от работа в Индия е
практически безнадежден.

Въпреки забраната на непълнолетните да сключват брак през 2006 г., тя се все още е широко разпространена в много региони на Индия. Основните лидери
а тази практика са млади момичета, които все още са деца и стават майки твърде рано. Много от тях умират
при раждането. Според разследване на медицинското списание The Lancet, 44,5% от момичетата все
още са женени в Индия, преди да навършат пълнолетие. Поради бедността много родители насърчават ранните бракове за дъщерите
си с надеждата за по-добър живот за тях.

2,7 милиона индийци са заразени с вируса ХИВ: около 220 000 от тях са деца, като тенденцията се увеличава. Липсата на образование и липсата на презервативи означава, че вирусът се разпространява все по-бързо и все повече и повече хора умират от СПИН- особено в бедните квартали на
растящите градове.

- SOS CHILDREN"S VILLAGES

Индия има тревожно количество сираци.
Децата на улицата, определени като деца, които живеят на улицата без никакви грижи или надзор за възрастни", са тревожна дилема. С над 100 милиона деца на улицата по целия свят, около 20
милиона живеят в градовете на Индия. Очакваната цифра се счита за значително
по-ниска от действитената цифра. Децата, засегнати от бедност, често са обекти на злоупотреба
експлоатация, тъй като много от тях са принудени да извършват принудителн
труд, както и да бъдат малтретирани физически и сексуално.
Полицията рутинно ги малтретира.
Липсата на адекватни мерки, като образование и надзор водят до това, че много от тези деца участват в незаконни дейности,
потъват в живота на злоупотреба с наркотици, пиене и насилие.

Според ООН неравенството между половете се смята за
най-лошото в Индия. На децата от женски пол не се предоставят същите възможности като на убийствата на жените са широко мъжете. Убийствата на жените са широко разпространени
като много момичета са убити от бедни семейства поради
тяхната безполезност в сравнение с мъжките деца. Незаконните тестове за пол стават популярни.
Семействата абортират средно потенциални женски деца с по-висок процент от мъжките деца Зашеметяваща находка в British Medical Journal установи,
че около 12 милиона индийски момичета са били абортирани през последните
три десетилетия.

Широкота пренаселеност на Индия създаде жилищна криза.
Липсата на подходящо жилище за много жители превърна големите градове в бедни квартали, сравними с фавелите в Бразилия. Много жители на селските райони, които не могат да се прехранват в
провинцията, се преместват в градовете, където лошата инфраструктура не може да се справи със 700 000 нови жители годишно. Основните ресурси като вода и здравни услуги станаха "оскъдни".

С нарастващото младежко население необходимите висши учебни заведения не могат да издържат на нарастващото търсене. Училищата са построени бързо, за да се справят с
тази криза, но лошо финансираните и оборудвани училища в цяла Индия не предоставят необходимите умения за оцеловане на учениците в работната сила
Училищата са описани като мелнични "фабрики", изпомпващи студенти,
които не са добре оборудвани
за работа, като по този начин бедните следдипломни студенти не могат
да постигнат или запазят възможност за работа.

Макар и наскоро открито в края на 80-те години броят на индийските граждани със СПИН е нараснал до над 5,7 милиона души. Жените са непорпоционално засегнати от паднедемията, като над
37 процента от тези случаи са жени. Смята се, 60 000 деца са ХИВ позитивни. Над 200 милиона души са
изложени на риск от ХИВ инфекции.
Този бедни жители не могат да получат качествена и информативна иформация за разпространението за ХИВ и са изложени на все по-висок риск от заразяване с болестта. Настоящите програми имат само способността да достигнат
до около 15 процента от тези високорискови хора.

- borgenmagazine.com

Най-богатите 10% от индийското население притежават 77%
от общото национално богатство. 73% от богатството, генерирано през 2017 г., отиде при най-богатите 1%, докато 67 милиона индийци, които съставляват най-бедната половина от населението, отбелязаха само 1% увеличение
на своето богатство.

В Индия има 119 милиардера. Техният брой се е увеличил от само 9 през 2000 г. до 101 през 2017 г. Между 2018 и 2022 г. се очаква Индия да произвежда 70 нови милионери
всеки ден.

Състоянието на милиардерите се е увеличило с почти 10 пъти за едно десетилетие и общото им богатство е по-високо от целия бюджет на Съюза на Индия за финансовата 2018-19 година, който е бил на 24422
милиарда INR

Много обикновени индийци не могат да получат достъп до
здравните грижи, от които
се нуждаят. 63 милиона от тях са изтласкани в бедност заради разходите за здравеопазване
всяка година!

Би отноло 941 години на работник с минимална заплата в селските райони на Индия, за да спечели това, което печели най-добре платенит изпълнителен директор на водеща индийска компании за облекло за година

- oxfam.org

Според проучване на британския всекиднебник Индипен- дънт от 2005 г. гигантите от
Биг Фарма са използвали поне 150 000 индийци за провеждането на повече от 1500
клинични изпитания
45
. Предпочитанията по отношение на избора на доброволци е те да са
от най-бедните слоеве на населението, защото приемат да бъдат подложени на тест срещу
много ниско заплащане; условията им на живот при крайна бедност, придружени от
високото ниво на неграмотност, са факторите, поради които много от тях не са имали
необходимите знания, за да разберат рисковете, на които се излагат. Твърде често
пациентите не са били наясно, че са участници в експеримент: лекарите са се ограничавали
да ги посъветват да приемат определени лекарства, без да ги предупредят, че същите са
предмет на тестване.
От 2005 г. индийското законодателство в частта, свързана с клиничните опити, е
станало особено небрежно по отношение на правата и гаранциите на пациентите и
фармацевтичната индустрия не е пропуснала тази възможност, за да осъществи всякакъв вид
проучвания, включително и най- опасните. Както съобщава Индипендьнт, между 2007 г. и 2010 г. са починали поне 1730 човека по време или след участието им в някой от тези
тестове. Но не е било възможно да се установи пряката отговорност на организаторите (и
следователно на използвания продукт), защото за изготвянето на смъртните актове са се
погрижили същите лекари, които са провеждали изпитанията. По този начин се загубва
доверието в тях: кой ще ни убеди, че смъртните случаи не са причинени от тестваното
лекарство?
Гулам Наби Азад - министър на здравеопазването в Индия, заявява пред Парламента, че
10 чуждестранни фармацевтични компании са заплатили обезщетения на семействата на 22
доброволци, починали по време на клиничните тестове през 2010 г., с компенсации в размер
на средно 3000 лири стерлинги на човек. Индийците биват експлоатирани от
фармацевтичните индустрии, които печелят милиони от продажбата на лекарствата на
Запад - отбелязва Чандра Гулхати - ле- кар-пенсионер, който събира данни за тестовете,
проведени от Биг Фарма в различните райони на Индия. - Използват неграмотни и бедни
индийци, които никога не биха могли да си позволят тези лекарства. ’
,46 Достатъчно е да се
каже, че родителите на стотици малолетни от племенните райони на Андхра Прадеш дори
не са били информирани, че на децата им ще бъде направена ваксината Gardasil срещу
папилома вирус. „Никой не дойде да ни поиска разрешение ” - казва бащата на Сарита
Кудумула - 13-годишна, починала няколко дни след приема на лекарството
47
. Изглежда
невероятно, че причината е във ваксината, но смъртта на детето остава мистерия, както и
тази на други 6 момичета, които са участвали в опити с Cervarix.
Независимо от ролята, която тези лекарства може да са изиграли, е ясно, че тестовете не
са били надлежно изпълнявани: провеждани са без необходимите респект и защита на
доброволците, доведени до състояние на незнаещи опитни обекти, а клиничните изпитания
са се превърнали във формалност, преминаващи през преки и неприемливи пътечки.

- Марко Пицути - ,,Забранените лекарства, които лекуват." image 



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: modernotorobstvo
Категория: Политика
Прочетен: 921740
Постинги: 953
Коментари: 345
Гласове: 711
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930